Åpent møte om Egenberedskapsuka

Egenberedskapsuka 2022 arrangeres i uke 44 (31. oktober – 6. november), og i den sammenheng inviterer Rendalen Røde Kors og Rendalen kommune i samarbeid med Rendalen Frivilligsentral til et åpent møte i Åkrestua onsdag 2. november kl. 19:00 - 21:00.

Du er en del av Norges beredskap

- og hva innebærer det? Hva om krisen inntreffer og du blir uten strøm eller mobil?

Det ønsker vi å forberede oss på, og informerer om enkle tiltak som gjør at du blir bedre rustet til å klare deg selv i minst tre døgn i en krise. Litt om hvordan beredskapsarbeidet i kommunen er organisert, hva kan kommunen bidra med, hva kan Røde Kors bidra med, hva kan Frivilligheten bidra med og hva kan du selv gjøre.

Se plakat her (PDF, 243 kB), og mer informasjon finner du på Sikker hverdag

Gjennom uka blir det en utstilling i foajeen på Kommunehuset av hva du bør ha i beredskapslageret ditt, og Rendalen Røde Kors vil ha stand med orientering og utdeling av brosjyrer på butikkene i Rendalen lørdag 12. november.