Flomforbygning og vei på Elvål

Rendalen kommune hadde positivt møte med NVE og Innlandet Fylkeskommune 18. mars vedrørende etablering av flomvern og utbedring av vei på Elvål.

Formålet var å se på muligheten for samarbeid og koordinering av arbeidet samt diskutere framdriften. Med bakgrunn i tiltakets kompleksitet og omfang besluttet man at det skal lages en reguleringsplan både for flomforbygning og vei. Det vil bli en felles reguleringsplan gjennom et samarbeid mellom kommunen og fylkeskommunen. NVE vil utlyse detaljprosjektering nå i vår og ber etter hvert kommunen om kommunestyrevedtak når det foreligger en kostnadsramme. Det planlegges en åpen dag/ettermiddag på kommunehuset der alle etater vil være representert der de som ønsker kan komme  innom for gi innspill eller diskutere tiltakene. Det blir lagt ut egen info om dette. Foreløpig ser det ut som byggestart vil bli i 2025/2026.